tiistai 11. toukokuuta 2010

100 asiaa

1. Olen horoskoopilani neitsyt
2. En tiedä mikä kumpikaan lapsistani on horoskoopiltaan
3. Paitsi nyt, kun kurkkasin netistä
4. En uskonut koskaan muuttavani pikkukaupunkiin
5. Ennen tänne muuttoani olen asunut aikuisikäni isoissa kaupungeissa
6. Ne ovat Helsinki, Köln ja Bangkok
7. Rakastan matkustamista
8. Olen käynyt kaikissa maanosissa paitsi Etelä-Amerikassa
9. Emilian syntymän jälkeen kävin viikon matkalla Barcelonassa kaverin kanssa
10. Monet ihmiset ihmettelivät paheksuen
11. Emilia oli noin 7 kk
12. Pidän kotona olemisesta
13. Kasperin ollessa pieni ahdistuin, jos olin koko päivän kotona
14. Nyt pidän lapseni kanssa touhuamisesta ja pihalla olemisesta
15. En kuitenkaan koskaan käy puistossa
16. Toivon, että oppisin puistoilemaan Emilian ollessa vähän isompi
17. En kuitenkaan usko siihen
18. Vielä äippärahan aikaan ostin harkitsematta itselleni vaatteita ja kenkiä
19. Nykyään harkitsen niin pitkään, että tilaisuudet menevät ohi
20. Ostin Kasperille satasen hupparin,koska "hän tarvitsi sitä"
21. Mutta en raskinut ostaa itselleni puolta halvempaa neuletakkia
22. Käytän meikkiä aina, kun lähden johonkin
23. Mutta olen laiska meikkaamaan
24. Siksi monesti illalla jätän pesemättä ja olen seuraavan päivän samoissa meikeissä
25. Lisään vain vähän vanhojen päälle
26. Näin myös tänään
27. Ihoni on silti hyvässä kunnossa
28. Aikaisemmin asuessani Helsingin keskustassa ja ollessani Vantaalla töissä meikkasin aina ajomatkalla liikennevaloissa ja ruuhkassa
29. Unohduin monesti valoihin ja minulle tööttäiltiin
30. Silti nykyäänkin laitan aina huulipunat & -kynät autossa

31. Luin aikaisemmin paljon naistenlehtiä
32. Nyt en osta koskaan, enkä tilaa enää mitään
33. En nykyään lue enää muitakaan lehtiä
34. En "ehdi" lukemaan edes sanomalehtiä
35. Eikä meillä remontista johtuen ole ollut kohta vuoteen telkkaria
36. Luen uutiset Iltasanomien ja Kauppalehden sivuilta
37. Olen opiskellut taloutta ja kansantaloustieteitä
38. Viime työpaikkani oli sijoitusalan yrityksessä
39. Työpaikkani oli ihan hyvä, kuten myös palkkani
40. Nyt olen oman kaupan omistaja
41. Jos kauppa menestyy hyvin, saatan tienata puolet edellisestä palkastani
42. Silti olen tyytyväinen valintaani
43. On kiva, kun Kasper käy koulun jälkeen moikkaamassa
44. Ja pyytämässä rahaa....
45. Olen iloinen, kun enää ei tarvitse käyttää julkisia
46. Inhosin bussien tms vaihtoa
47. Siksi aina, jos mahdollista, käytin vain yhtä kulkuneuvoa, vaikka se olisi ollut hitain
48. Bangkokissa se oli ärsyttävintä
49. Yhdelle kaverille kesti yhdellä bussilla 1,5 tuntia
50. Sama veneellä & metrolla olisi vienyt noin puoli tuntia

51. Kun asuin Kasperin kanssa vielä kaksistaan, imuiroin yleensä joka päivä
52. Vähintään joka toinen
53. Bangkokissa meillä kävi siivooja
54. Siivosin aina monta tuntia ennen hänen saapumista
55. En tykännyt aikaisemmin tehdä ollenkaan ruokaa
56. Ennen nykyisen mieheni tapaamista en ollut käyttänyt asuntoni uunia koskaan
57. Kaverini olivat lämmittäneet siinä karjalanpiirakoita tupareihin
58. Nykyään teen ruokaa lähes joka päivä
59. Sen lisäksi kakkuja, puuroja ja surffailen netistä uusia reseptejä
60. Sämpylät eivät ole koskaan onnistuneet

61. En ole kovin lapsiystävällinen
62. Mutta kaikilla kavereillani on ihania lapsia
63. En voi sietää ihmisiä, jotka komentelevat toisten hyvin käyttäytyviä lapsia ja antaa omien
olla apinoita
64. Silti en koskaan sano mitään, paitsi autossa manaan ne syvimpään maanraakoon
65. Mielestäni lapset tulee pukea hyvin
66. Ei kalliisti, eikä uusiin, mutta siisteihin ja ehjiin vaatteisiin
67. En myöskään pidä likaisista ihmisistä
68. En koskaan kuvitellut saavani toista lasta näin vanhana
69. Mutta tapasin nykyiseni kovin myöhään
70. Hän muutti meille parin kuukauden jälkeen tapaamisesta
71. Noin kahden vuoden päästä siitä syntyi Emilia

72. Nyt meillä on iso laina ja talo meren rannalla
73. Ranta ei kuitenkaan ole oma, vaan kaupungin puistoa
74. Ei tietoakaan äkkilähdöstä ulkomaille asumaan
75. Meistä molemmista on mukavaa haaveilla viinitilan omistamisesta
76. Se voisi olla Uudessa Seelannissa tai Etelä-Euroopassa
77. Mutta ehkä vasta sitten eläkkeellä
78. Ja kun lainat on maksettu
79. Eläkeikä tulee varmasti ensin

80. Minulla on aina joku innostus
81. Sen seurauksena minulla on hirveä kasa kankaita, lankoja, leivontatarvikkeita jne
82. Oleen siis kova hamstraamaan
83. Ja kun innostun, minun on saatava kaikki siihen liittyvät oheistarvikkeet
84. Mutta olen huono saamaan mitään aikaseksi
85. Nyt minulla on 15 vaippaa leikattuna ja odottamassa ompelua
86. Siirrän kaiken minkä voin seuraavalle päivälle
87. Mutta en siedä, jos muut tekevät niin
88. Inhoan vitkuttelua ja hidastelua
89. Olen itse aina myöhässä
90. Niin on moni kaverinikin

91. Minulla on kavereita, jotka olen tuntenut jo ennen koulua
92. Olen asunut koko lapsuuteni samassa talossa
93. Kuten myös naapurini
94. Lapsena toivon, että oltaisiin muutettu ympäriinsä
95. Kasperin kanssa muutinkin usein
96. Kasper ei ole muuttajatyyppiä
97. hänen olisi ollut hyvä elää samassa paikassa
98. Tänne olemme tulleet jäädäksemme
99. Onneksi hän on saanut hyviä kavereita

100. Minulla on salaisuus, jonka paljastan blogissa piakkoin

7 kommenttia:

MrsAgatha kirjoitti...

Kohtaa 100 odotellen...

Löyty paljon samoja piirteitä! =) Tuo on mullekin tuttua että lapselle pystyy ostamaan jotain kalliimpaa mutta omista vaatteista sitä katsoo aina hinnat hyvin tarkkaan eikä osta jos tuntuu liian kalliilta (vaikka olisi paljon halvempi kuin joku pojan vaate...)! =)

Nelly kirjoitti...

Kivoja juttuja.. jään odottamaan salaisuutta... :)

jarna kirjoitti...

ohoo, oikein salaisuus...odotelaan sitten sen paljastumista! (häät???)

SiniK kirjoitti...

Tämä oli tosi mielenkiintoinen!
Oli kiva lukea "elämänmuutoksestasi".

Myös minä jään innolla odottelemaan salaisuuden paljastamista... :)

mude kirjoitti...

Ihanasti elämä kuljettanut!

Salaisuus... toivottavasti pian kerrot...

Sini kirjoitti...

Kiva kun raotit meille maailmaasi :) Oikein mukava tutustua!Voi vitsi, mikä salaisuus?Vauva?

Pirjo kirjoitti...

Kiva, kun jaksoitte lueskella, vaikka paljonhan noita kohtia oli. Salaisuus saa vielä hetken odottaa :o)