sunnuntai 30. toukokuuta 2010

Oodi Mayoralille ja mansikkaleivoksia

No ei nyt sentään oodia,
mutta pienimuotoinen postaus

Mä perjantaina kaupassa hypistelin
Mayoralin mekkoja
ja ääneen murisin, kun meillä ei ole mitään
juhlia tulossa koko kesänä!

Mä niin haluaisin meille jonkun näistä
ihanista mekoista.

(Ehkä eniten innostaisi tuo
ylemmän kuvan oikean puolimmainen
seilori -tyylinen)


Ja, kun kerran aloin kuvaamaan,
niin enhän mä juhlamekkoihin lopettanut :o)

Kesän mallistoa mayoralilta tuli
sitten sommiteltua.
Mä oon tosi ihastunut vihreään.
Näitä meille tulee varmasti,
kunhan osaan päättää,
kun ei ehkä kuitenkaan kaikkia...

Yksi paita Room Seveniltä (turkoosi/vaaleansininen)
eksynyt joukkoon, kun sopii niin mainiosti
väreihin.

Ja vielä ihan kesämekkoja, settejä ja huppareita
(Body Minymo)


(sukkahousut CupCake ja Claire)

Harmi, ettei Mayoralia saa myydä netissä ollenkaan.
Mutta Tammisaaren putiikissa meillä on näitä..

Anni Tyylilyyli -blogista
oli eilen laittanut kuvan herkkuhetkestä
mansikkaleivoksen kera.

Vaikka mä olin päättänyt,
että koko eilinen menee kuvatessa
ja laittaessa vaatteita huuto.netiin,
niin pitihän mun kuitenkin
aloittaa keittössä häärääminen.

Pohjana
100 g voita
1/2 dl fariinisokeria
1 kananmuna
1/2 dl perunajauho (laitin noin 0,25 dl, loppui kesken)
1 1/2 dl vehnäjauhoja
(itse korvasin myös puuttuvat perunajauhot vehnäjauhoilla)
1 tl vaniljasokeria

sekoitin aineet, painelin muffinssivuokien pohjalle
ja paistoin 200 asteessa noin 15 min.
Mulla paitui ehkä hivenen liian pitkään,
kun pohjista tuli vähän keksimäisen kovia

Täyte:
noin 1/2 pussia vanhanajan vaniljakastiketta
sekoitettuna noin 1 dl:aan maitoa
1 prk vaniljan makuista tuorejuustoa

Päällä mustikoita ja mansikoita
ja kiille hyytelösokerista
Vuokina ihanat vaaleanpunaiset
polka dot -vuuat.
Olisi pitänyt ottaa kuva eri kuvakulmasta,
sen verran ihania vuuat ovat

Meillä kaikki tykkäsivät
mustikkaleivoksista enemmin!

Noista varmasti saisi todella kauniita
leivoksia,
mutta mä en koskaan jaksa panostaa siihen
ulkonäköön, jos syödään vaan perheen kesken.
Eli kaikki on vaan "heitetty" pohjan päälle.

Ruokana oli perunamuusia
höystettynä bataatilla ja pinaatilla.
Hurjan näköistä, mutta maukasta

Lisäksi tein itselleni herkkusieni-
kesäkurpitsagratiinia.
Muille oli broilerinsiipiä
hunajamarinoituna.


10 kommenttia:

jarna kirjoitti...

Sii sonko nää tulossa Lillisiin? Ei ollu ainakaan vielä listattu;)Miten niin kärsimätön=DDD

Sini kirjoitti...

Harmi kun tota mayoralia ei saa myydä netissä :( olisin heti tilannut ainakin tuon pallohupparin ja harmaan rimpsumekon. Onko tuo farkkumekkokin mayoralin? Ihana rusetti edessa!

Nam mitä herkkuja olet väsännyt!

Lotta kirjoitti...

Jos neitosen vaatteita huutikseen lisäilit niin laita ihmeessä linkkiä ;)
Kauniita mekkoja, juuri torstaina ihailin stockalla!

Maikkis kirjoitti...

voi höh..nyt mä taas kiroan kun meillä päin ei missään mayoralia myydää..
Nuo on niin ihania! Tuo ylimmän kuvan vasemmanpuoleinen mekko tulis ehdottomasti meille jos sen jostain käsiini saisin :)

SiniK kirjoitti...

Niin ihania, oih ja voih!

Pirjo kirjoitti...

Jarna, ei ole eikä tule, nettisivuille siis. Kaupassa kyllä on

Sini, siitä alemmasta pallohupparista on 86 nyt isoin koko. Toisesta sydänhupparista löytyy. Farkkumekko on myös Mayoralin, mutta siitäkin 86 taitaa olla isoin. Isompaa kokoa löytyy toisesta (vielä ihanammasta) farkkumekosta, mutta se kuva oli tosi epätarkka... Ehkä mä laitan sen tänne myöhemmin.

Lotta, Emilian vaatteita eniten. Mä en vaan osaa linkittää huutista tonne mun blogin sivun reunaan.

Maikkis, joo tosi harmi. Ihme sääntöjä niillä ;o)

SiniK, samoin :o)

-Anni- kirjoitti...

Nuo mayoralin vaatteet on vaan niin kauniita, erityisesti siellä baby-puolella, kohta vaan ei mahduta niihin :(
Ja noi leivokset, mun on aivan pakko kokeilla, näyttävät niin herkullisilta, ja sama mullakin että en aina jaksa perheen kesken ulkonäköön panostaa, maku on tärkein!

Pirjo kirjoitti...

Anni -kokeile ihmeessä! Meillä ne kaikki 15 katosivat aika äkkiä, hyvä että ehdin itse maistaa :o)
Mustakin ne vauvapuolen jutut on ihanampia. Ja edullisempiakin paljon..

Julis kirjoitti...

Rajoittaako Mayoral oikeutta myydä tapauskohtaisesti? Briteistähän ainakin Mayoralia voi tilata!

Pirjo kirjoitti...

Julis - mulle on aina sanottu, että mikään kauppa ei saa myydä netissä. Mutta Englannin lisäksi Saksassakin myydään, niin enpä tiedä...