keskiviikko 6. lokakuuta 2010

Vaippajuttuja

Meillä on Emilia pääsääntöisesti käyttänyt kestovaippoja.
Matkoilla ja pienemmillä reissuilla kertiksiä, mutta muuten
on saanut nauttia mun tekeleistä :o)

Nyt suurin osa on siirtynyt vauvalle,
kun tietty Emilialla on jo vähän isompi koko käytössä

Muutaman uudenkin olen ehtinyt tekemään
(ja muutama on puolivalmiina odottanut jo viikkoja).
Osa sisävaipoista on narukiinnitteisiä
(luonnonvalkoinen liloilla naruilla),
osa neppareilla (pinkki sydänkuosi)
ja osa naruilla & neppareilla (keltainen),
jolloin aluksi solmitaan narut ja käännetään ylimääräinen osa edessä alas.
Kun vauva kasvaa, käytetään neppareita.
Näin meillä on voitu samaa kokoa käyttää tosi pikään,
eikä ole edes pienellä kovin paksuja,
kun tuossa käännettävässä osassa ei ole imukankaita.

Kuorista pinkki sydän ja vaaleanpunainen vaaleanvihreillä kanttauksilla
on ihan uusia.
Muumikuori on Emilian vanha, kuvassa näkyy peppupuoli.

Mä jätän aina etuosan kanttaamatta,
kun sellai kuoresta tulee paljon ohuempi.
Joskaan ei yhtä kaunis,
kuin niistä kokonaan kantatuista


Nyt ihan vastasyntyneellä käytetään vielä
aika paljon harsoja.
Imee hyvin maitokakat ja imukyky riittää näin pienellä.
Omasta mielestä isomman vauvan kanssa tarvitsisi
lisäimuja ja silloin paketista tulisi mun mielestä
liian paksu,
niin ainakaan Emilialla ei harsoja käytetty muutamaa
kuukautta enempää

(body Minymo)

5 kommenttia:

HW kirjoitti...

Ihania olet tehnyt! Meillä myös pääasiassa kestoiltu kaikkien kanssa. Itse kävin joskus oikein kestovaippojen ompelukurssinkin aikoinaan mutta liian monimutkaista oli vaippojen ompelu mulle, on siis pitänyt tyytyä valmiina ostettuihin...

Ihana tuo pikkuinen harsossaan, tulee niin nostalgisesti vauva-ajat mieleen tuosta kuvasta!

verskinen kirjoitti...

Laitatko sä tuohon harsojen päälle vielä villakuoren tai muovikuoren? kuinka usein tarvitsee vaihtaa harso?

Itse olen vielä vasta raskaana, mutta olen ajatellut käyttää alussa paljon harsoja, ja siksi kyselen kokemuksia :)

Anonyymi kirjoitti...

Söpö kestopeppu teillä!

Pirjo kirjoitti...

Muovikuoria meillä on lähinnä ollut käytössä. Siis ne harsojen tai tollaisen ommellun vaipan päälle. Villakuoria tein Emilialle kanssa, mutta en tykännyt yhtään kun hahtuvasta irtosi ihan hirveästi karvaa. Ja vahingossa ne meni vielä pesukoneeseenkin muiden vaippojen mukana ja tuli ulos hyvin huopuneena, mutta hieman liian pieninä... Nyt yritän merinovillasta tehdä kuoria, mutta vaikka tuo ompelu sujuu, niin tuntuu kutomisohjeet olevan liian monimutkaisia mulle..

Anonyymi kirjoitti...

Merinovillaiset villahousut on tosi hyviä. Babyidea HH Woolit esim.